dinsdag, augustus 22, 2006

[Granite Tom] Weiswampach SP 1/4 triatlon 20-8-2006

Zondag was het de eerste keer dat ik de wedstrijd in Weiswampach meedeed. Omdat dit toch meer dan 200 km rijden is naar Luxemburg, hadden Ignace en ik besloten om op hotel te gaan. We verbleven in het Ulftaler Schenke in Burg-Reuland, in het Duitstalige gedeelte van België op 15 km van Weiswampach vandaan. Mooie streek. Het hotel is ons zeer goed bevallen. Enkel onze tv had zijn kuren enkel want het geluid kon alleen maar harder gezet worden en niet stiller, maar dat hadden we eerst niet door. Omdat ook atleten van Atriac daar verbleven, hebben we de luidspreker maar afgedekt met fietstape. Komt altijd van pas.

Die zaterdag al eens naar Weiswampach gaan kijken en 2x de fietsronde verkend. Met 3 hellingen per ronde leek ons dit wel te doen (er waren 4 ronden te rijden). Vooral de omgeving deed me uitkijken naar de wedstrijd. ’s Avonds gaan eten in Sankt-Vith en op tijd in ons bed gedoken. Ignace had niet veel nodig om in slaap te vallen. Bij mij lukte het ook best. Goed geslapen en een uitstekend ontbijt. Ik voelde mij er klaar voor. Een half uur voor de start was mijn hartslag zelfs maar 38 slagen. Kalmer kunt ge niet zijn voor de wedstrijd.

Was het door de overvloedige regen of door het zuivere water maar de twee rondjes waren het beste buitenwater waarin ik dit jaar gezwommen heb. En het gevoel zat goed. In de 2e rondje even moeten lossen maar ik kon vrij snel terug aansluiten in een groepje zodat ik uit het water kwam met atleten die normaal een 20-tal seconden voor mij uit het water zijn. De wetsuit wou eerst niet uit.

In het begin van de fietsronde zit de eerste klim al en daar kon aansluiting vinden met de eerste van het groepje die ervandoor gegaan waren. Daarna wat kop getrokken en gaatjes moeten dichtrijden tot …begin van de 2e ronde. Ik kon niet meer mee. De benen wilden niet meer hoezeer de koeienbellen ook rinkelden en de supporters aanmoedigden. Eindelijk was ik eens in fatsoenlijk groepje mee in een SP-wedstrijd en ik heb ze moeten laten gaan … Er zijn er me nog voorbij gefietst. Het moreel zakte, de motivatie was er niet meer, de bovenbenen deden pijn. Dan komt ge eindelijk aan het einde van de 4e ronde en dan ziet ge al andere atleten die aan hun eind van hun 1e loopronde zijn. Pff

En zodus ging het lopen ook al niet vlot. De kilometeraanduidingen bleven lang weg, de atleten die ik normaal inhaal bij het lopen ook al. Modder en hellingen genoeg en het bleef duren. Voorzichtig zijn om niet weg te glijden. Ik ben nooit op tempo geraakt en heb dan maar voor positie gelopen. Als 87e pas gefinisht van de ongeveer 150 deelnemers.

Conclusie: Bergop fietsen is niet mijn ding of in ieder geval moet ik daar dan meer op trainen. Het zwemmen verbetert beetje bij beetje terug. Wel is het weekend in Weiswampach een aanrader wegens de mooie streek en de uitstekende organisatie. Jammer wel dat ik de steratlon heb moeten missen in Sint-Niklaas maar daar leest ge bij de roestige en den ijzeren meer van.

Winnaar: 1 Dirk Bockel (Dui): 19:38 – 1:05:47 – 36:51 totaal 2:02:16
Wtt’ers: 87 Tom Kuystermans: 29:20 – 1:16:32 – 44:05 totaal 2:29:57
93 Ignace Deckmyn : 31:06 – 1:16:45 – 44:30 totaal 2:32:21
110 Michel Peeters : 31:47 – 1:16:48 – 50:43 totaal 2:39:18 (3e in categorie H50)

PS. Sindsdien heb ik pijn aan het scheenbeen, wellicht ontstoken en dus voorlopig geen looptrainingen meer voor mij.

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage