zondag, augustus 06, 2006

[Granite Tom] 1/4 Triatlon Berlare


Na een reeks SP-wedstrijden stond er nu eens een recreatieve triatlon op het programma: de kwarttriatlon in Berlare. Ongeveer 1 van de enige wedstrijden die ik vorig jaar al een had gedaan. Een goed vergelijkingspunt van de vooruitgang die ik gemaakt heb in een jaar tijd.

Deze week was de zin in trainen minder geweest, een gevolg van de mindere wedstrijd in Hollain en de vele trainingen aar voorafgaand. Ook had ik last van de hamstring ter hoogte van de knieholte. Ik was dus goed uitgerust aan de start gekomen.
De afstanden zijn iets minder dan een kwart: 1200m zwemmen, 37km fietsen en wellicht een 9-tal km lopen. En er zijn daarbij nog veel ploegmaten en supporters aanwezig.

Tevreden over de wedstrijd kan ik nu terug kijken. Enkel bij het fietsen wat last gehad van de hamstring maar gewoon tempo rijden kon wel, zonder te forceren. Als ik dan vergelijk met vorig jaar heb ik 2 minuten sneller gezwommen en 3 minuten sneller gefietst. Bij het zwemmen ben ik in de loop van het seizoen wel terug wat achteruit gegaan en moet er wellicht terug meer op techniek geoefend worden. In het begin van het fietsen zat ik nog bij onze Rusty Rick maar die kreeg jammerlijk genoeg een lekke band. Anders was de fietstijd zeker nog beter geweest. Het lopen is hetzelfde gebleven tegenover vorig jaar maar dit is momenteel nog in stijgende lijn.

In totaal ben ik 29e geworden van de 190. Héél wat anders dan bij SP-wedstrijden. Zo zit ik toch wat meer vooraan in de wedstrijden. Dat is ook eens leuk. Toch beleef ik ook veel plezier aan de SP-wedstrijden zolang de prestaties maar naar behoren zijn.

Het leuke aan de triatlon in Berlare (goed georganiseerd trouwens) is ook de ambiance langs de kant. Het is eigenlijk een onderdeel van de Donkfeesten. Er is een kermis aan de kant. Met Axel, zoon van Ignace Deckmyn, ben ik in zo’n kermis attractie geweest waar je weliswaar niet over kop gaat maar wel een punt van gewichtloosheid hebt. Lang geleden en ’t was bijna even erg als een triatlon! De kinderen die er in zaten, vonden het precies niet overdreven. Ook eens afgezien van de gezonde voeding en het moet gezegd de appelbeignets hebben gesmaakt.

Voordat ik naar huis nog even op Linkerwoofer langsgeweest. Een festival opgericht om de inwoners van Antwerpen Linkeroever hun eigen festival te gunnen. Enkel Absynthe Minded kunnen meepikken. Als ge later toekomt, heb je even tijd nodig om erin te komen maar ze speelden toch degelijk en het was de moeite. De zang was wel minder maar ik ben dan ook geen fan van de groep. Het was weer een mooie dag.

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage