donderdag, augustus 17, 2006

[RustyRick] 1/2 Triathlon Douai 27/08

Op 27/08 gaan een aantal WTT'ers waaronder onzen Iron Flip en uw dienaar een poging wagen om de halve van Douai (FR) tot een goed einde te brengen. Is net over de grens op een boogscheut van Lille, dus ideaal om eens 'internationaal' te gaan en toch binnen de dag terug te zijn. Zal afwachten worden hoe we scoren want vorig jaar 140 finishers en op de laatste 15 na, allen in respectabele tijden.

MAAR als ik de site erop na lees en meer bepaald de 'testimonials' worden ook de traagsten niet aan hun lot overgelaten (dus er is hoop voor mij haha) en krijgen ze de volledige aandacht van medewerkers en toeschouwers. Niet zoals in Hollain dus waar men al het parcours begon af te breken na aankomst van de toppers. En zou het niet overal zo moeten zijn ? Soms vraag je je toch af of organisatoren niet enkel inhet inschrijvingsgeld geïnteresseerd zijn van de mindere goden om de toppers hun prijzengeld te kunnen geven.

K heb het parcours eens bekeken van douai en het is nog ni zeker of we 2.5 dan wel 3km moeten zwemmen op 27/08.

wa mij betreft mag het 3 km zijn, hoe meer de anderen afzien voor het loopnummer, hoe minder achterstand ik daar oploop hihi.

het fietsparcours is pittig lijkt me, en schijnbaar ook in het loopparcours een nijdig hellingske

http://www.triathlondouai.com/parcours_longue_distance.htm

en toch kijk ik er al naar uit

wat het lopen betreft is het wisselend gevoel van de laatste weken alleen maar sterker geworden.

is altijd mijn zwakste punt geweest, heb er dus hard op geoefend de laatste weken, tot zondagavond dacht ik zonder enig resultaat.

De 'kater' na de kwart niet stayer van Lommel was immers groot.
Een mooie (voor mijn doen) positie na het fietsen (+/- 60ste op 170, met 40ste fietstijd) werd vakkundig de nek omgewrongen door een barslechte loopprestatie (164ste tijd op 170 met 1u05 voor 10.6 km ofte 9.8 km/uur, werkelijk zeer traag ....), wat resulteerde in een finish als 134ste.

Onnodig te zeggen dat ik me zondagavond echt afvroeg of nog wel nodig was te trainen op lopen, immers ik loop schijnbaar geen meter rapper dan vroeger.

Schets mijn verbazing gisteren toen ik na 30km 'geven' op de fiets, nog effe snel 5 km deed in 22 minuten rond (ofte 13.6 km/u). Voor anderen (onder andere onze 'TOM') een tempo om een recuperatie training op te doen :-), maar voor mij een goeie prestatie.

Als je weet dat ik twee jaar geleden, als just for funner, dit afstandje deed op 36min en 15kg zwaarder was, ben ik al ver gekomen, maar tijdens een wedstrijd blijf ik ondermaats presteren. Maar het moet en zal veranderen, blijven trainen is de boodschap zeker, volharding zal zegevieren !

Zondag, de Sterathlon in Sint-Niklaas, een flashback vermits ik daar twee jaar geleden voor de eerste keer een wedstrijd uitdeed als just for funner. De week erna de 1/2 van Douai, momenteel mijn limiet qua afstand, om maar aan te geven dat op langere een periode je toch vooruitgang boekt en die tussentijdse katers zoals met het lopen op zondag er gewoon bijhoren.

Misschien is het persoonlijke peptalk maar we hebben alleemaal wel eens een slechte dag zeker ?

Greetz aan de lezers en succes aan de WTT just for funners die zondag hun eerste triatlonexploot ondernemen.

de 'roestigen', ... Rick

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage