vrijdag, november 10, 2006

florida de eerste dagen


Net op tijd Belgie verlaten voor het mooie weer in Florida. Er geraken is vlot verlopen en de check-ins waren niet al te moeilijk. Ze stelden zel wat vragen maar we konden ze geruststellen dat we maar gingen sporten. Vonden zij wel goed zolang zij dat niet moesten.

Voor mij (Tom) was de avond en de ochtend van het vertrek wel nog stressy. Gelukkig was mijn broer Tijl er om mij bij te staan en rustig naar de luchthaven te brengen. Om alvast speculatie de kop in te drukken: ik heb de goede raad van mede-wtt'er Ignace niet in de wind geslagen hoewel ik toch koppig en nonchalant tegelijk kan zijn. Die goede raad bestond erin om alvast van tevoren je pedalen van de trapas los te draaien zodat je zeker geen problemen hebt met het inpakken in de fietskoffer. Dat had ik dus wel gedaan maar en er is dus een maar begin van de week had ik mijn fiets binnengedaan. Daarbij is de trapas vervangen en de fietsenmaker heeft gelijk de pedalen vastgetrokken omdat die los stonden... Dus 's morgens voor het vertrek is hij nog uit zijn bed gehaald door een atleet die 3 uur later naar Florida zou vertrekken.
Nu dat is gepasseerd en nu staan we voor de wedstrijd. Veel administratief gedoe doorlopen en ons gerief binnengebracht vandaag; er staan wel wat velokes daar bijeen in de wisselzone, amai. Ik ben ietwat onder de indruk ook al van de organisatie die gewoon zo uitgebreid en tot in details is vastgelegd. Dat alleen is al een ervaring. Ondertussen is mijn bewondering voor de echte ironmannen danig gegroeid. Maar ook alvast een bedankje voor de steun van verschillende personen de afgelopen dagen. Ik kan ze wel gebruiken.

(Eric) Na een voorspoedige vlucht en overstap in New York, veilig aangekomen in Tampa en aangenaam verrast door ons huisje hier in Clearwater. Op wandelafstand van een hagelwit strand, een zalig zwembad in de tuin en een jacuzzi die zeker gebruikt gaat worden de volgende dagen. O ja, morgen ook nog wedstrijd... vandaag vroeg opgestaan en een plonsje in zee gedaan, zwemgevoel alvast ok, maar wat blijft daar van over als je met een wave van zo'n 450 gekken het water instormt en de eerste honderden meter een sorot survival of the fittest moet doorstaan ;-) in de namiddag fietsen gemonteerd en na een klein testritje toch weer een kleine verbetering aan mijn masjientje aangebracht. Het laatste ritje van 30km voelde alvast goed aan. Net voor zessen fietsen inde wisselzone gezet en bewonderend gekeken naar al die fietsen.... Hier staat wat materiaal bijeen, maar het blijven de benen die het hem moeten doen... Dus morgen toch even tellen hoeveel Cervelo's en Kestrel's we kunnen voorbij gaan haha...

Nu acht uur en we beginnen stilaan aan ons bedje te denken want binnen elf uur is het zo ver.
Mieke (startnr 74)start om 7.05
Tom (nr 191)om 7.15
Filippe (nr 849) en Eric (nr 804 )om 7.20
Eveline (nr 1323)om 7.30

Tot morgen en bedankt voor alle aanmoedigingen
Greetz Eric

[IronFlip] Stillekes aan beginnen we toch wat zenuwachtiger te worden. Daarnet nog 20 km gaan fietsen en de benen voelen zeer goed aan. Hopelijk zal dat morgen ook zo zijn. In totaal is het 1 grote lus fietsen en 2 toeren lopen. De brug die we in totaal 6 keren over moeten (2x bij het fietsen en 4 x lopen) zal haar vernielende rol wel vervullen. Ze is behoorlijk lang en zeer steil. Ze is gebouwd om grote zeilschepen onder door te laten varen. De middag temperatuur deze middag lag dicht bij de 30 graden en de zon brandt hard! We zullen de uitputtingsslag van de MH classic van Antwerpen terug beleven vrees ik.

Op de foto staan buiten Eric , Tom en mezelf ook nog de Brugse bende. Nl CrazyEvy en SpeedyMieke. Leuke bende. Hebben ons al goed geamusseerd. Ook het gezelschap van de mama's is super !
En nu naar bed ... Morgen is het vroeg !

Filippe


Hier met Eveline vanop de site van onze nieuwe Waaslandse vrienden. Ik zal het zeer kort houden want wil snel in mijn bedje kruipen (dat ik deel met mijn mama). Hoe het morgen zal gaan bij mij kan ik niet zeggen, ik heb er eigenlijk totaal geen idee van. We zullen zien en jullie kunnen alvast volgen op de site van ironman.
Vele groetjes vanuit het mooie Clearwater.
CrazyEvy (naam gekregen van die Waaslanders hier...)

Voor nieuws van Mieke moet je haar blog raadplegen (zie de links)

1 reacties:

Op 10:30 p.m. , Anonymous Anoniem zei...

berichtje voor crazy evy!! Tof je daar te zien!! wedstrijd om 7.30... pff... Heb vandaag al vaak es aan je gedacht... hopelijk heb je nu de gekende 'runnershigh' (of hoe zeggen ze dat...)?! Ik hoop alvast dat je knie / voet je niet heeft doen afhaken!!! (fingers crossed!!).
Laat zeker weten hoe de wedstrijd is gegaan hé!!

bey,

een eenzaam collegaatje ...

 

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage